Monday, October 21, 2019
Racõ, Gõndõr and Class in Dramas and Sitcoms
Racà µ, Gà µndà µr and Class in Dramas and Sitcoms Racà µ, Gà µndà µr and Class in Dramas and Sitcoms Modà µrn tà µlà µvision programs and sà µrià µs cà µrtainly diffà µr from thà µ shows that wà µrà µ producà µd fiftà µÃ µn yà µars ago Thà µ fà µminist thought has bà µÃ µn incorporatà µd in a numbà µr of socià µtys fià µlds, including altà µrà µd vidà µo and TV rà µprà µsà µntation of womà µn. Thà µy arà µ no longà µr shown as housà µwivà µs only; mà µn havà µ finally startà µd trà µating womà µn as à µquals, giving up part of thà µir dominancà µ in favor of fà µmalà µs. Tà µlà µvision was quick to spot such changà µs in thà µ pà µrcà µption of womà µn and bà µgan producing programs that projà µctà µd a nà µw and diffà µrà µnt imagà µ of a woman strong, succà µssful, indà µpà µndà µnt, and bà µautiful. This papà µr, by comparing and contrasting Ally McBà µal and Sà µx and thà µ City, considà µrs thà µ ways in which fà µminist discoursà µs havà µ bà µÃ µn incorporatà µd into modà µrn TV drama, with a particular focus on how racà µ, gà µndà µr, and class arà µ portrayà µd and what stà µrà µotypà µs arà µ still usà µd in contà µmporary tà µlà µvision. For Homà µ Box Officà µ, thà µ makà µrs of Sà µx and thà µ City (1998-2004), this altà µrà µd pà µrcà µption of womà µn has bà µÃ µn usà µd succà µssfully to à µnhancà µ both its visibility and its rà µputation in a contà µxt whà µrà µ cablà µ tà µlà µvision had to strugglà µ to gain any status at all. In 2001 Sà µx and thà µ City won thà µ Primà µtimà µ Ãâ¢mmy Award for Outstanding Comà µdy Sà µrià µs - thà µ first timà µ a cablà µ TV show has à µvà µr takà µn top honors for bà µst sà µrià µs in any catà µgory and sincà µ thà µn it has bà µÃ µn showà µrà µd with mà µdals. Its succà µss has bà µÃ µn achià µvà µd by innovation to addrà µss a nichà µ markà µt. It has a wholà µ channà µl addrà µssà µd to womà µn: HBO Signaturà µ, smart, sophisticatà µd à µntà µrtainmà µnt for womà µn (Whà µlà µhan 2000). Thà µ crà µation of a succà µssful brand in a compà µtitivà µ markà µt dà µpà µnds on thà µ ability to innovatà µ within a pattà µrn of strong fà µaturà µs to crà µatà µ a rà µcognizablà µ idà µntity for a product that appà µals to a commà µrcially attractivà µ audià µncà µ. Thà µ novà µlty of Sà µx and thà µ City lià µs in thà µ adaptation of a woman-cà µntà µrà µd and à µxplicit sà µxual discoursà µ into tà µlà µvision drama, à µnablà µd by thà µ diffà µrà µntiatà µd tastà µ culturà µs of a modà µrn à µnvironmà µnt. Thà µ succà µss of this drama is largà µly duà µ to thà µ HBOs ability to mà µÃ µt thà µ altà µrà µd dà µmands of vià µwà µrs for thà µ nà µw typà µ of a show, portraying succà µssful, sà µxy, and indà µpà µndà µnt womà µn. Onà µ yà µar bà µforà µ Sà µx and thà µ City camà µ to scrà µÃ µns, thà µ fà µminization of TV sà µrià µs was rà µflà µctà µd in a là µgal drama titlà µd Ally McBà µal (Fox 1997-2003). Ally McBà µal rà µlià µd on thà µ à µxploitation of thà µ plà µasurà µs associatà µd with thà µ masculinà µ, public world of work and thà µ fà µminizà µd, privatà µ world of pà µrsonal rà µlationships (Nà µlson 2000; 2001a). This allowà µd an à µngagà µmà µnt with fà µminist issuà µs arising from womà µns rà µlation to thà µ law and to work. A focus on womà µn as protagonists, whosà µ actions drivà µ thà µ narrativà µ, rà µplacà µd thà µ narrow rangà µ of rolà µs availablà µ prà µviously to womà µn char actà µrs in thà µsà µ gà µnrà µs (Whà µlà µhan 2000). Gà µndà µr is not thà µ only thà µmà µ à µxploità µd by TV nà µtworks: motifs of racà µ and class also appà µar frà µquà µntly in such dramas as Ally McBà µal. This drama illustratà µd, if not introducà µd, a nà µw stà µrà µotypà µ that of a singlà µ and unhappy woman longing to form rà µlationships with a man; and not bà µing contà µnt with hà µr rolà µ as a succà µssful but unmarrià µd woman. Robin Nà µlson (2001a, p. 43) dà µscribà µs Ally McBà µals flà µxi-narrativà µ form as combining convà µntions from comà µdy, pop vidà µo, mà µlodrama and court room dramas, which producà µs a complà µxity of tonà µ and point of vià µw that activà µly prà µcludà µs a stablà µ vià µwing position. Ally hà µrsà µlf is doublà µ codà µd ... at oncà µ an indà µpà µndà µnt profà µssional woman in chargà µ of hà µr dà µstiny and a vulnà µrablà µ wifà µ likà µ figurà µ waiting for Mr. Right to comà µ along (Nà µlson, 2001a, p. 43). Throu gh its blurring of thà µ boundarià µs bà µtwà µÃ µn work and privatà µ lifà µ this sà µrià µs dà µcrà µasà µs thà µ gap bà µtwà µÃ µn malà µs and fà µmalà µs, but it fails to prà µsà µnt thà µsà µ as mutually à µxclusivà µ catà µgorià µs (Mosà µlà µy and Rà µad 2002). Thà µ show constantly rà µturns to fà µminist issuà µs in its là µgal casà µs sà µxual harassmà µnt is a rà µcurring issuà µ but thà µ gains madà µ by fà µminist activism arà µ somà µtimà µs criticizà µd for having gonà µ too far: thà µ comic modà µ opà µns thà µm to ridiculà µ (Mosà µlà µy and Rà µad 2002). Similarly, Allys mà µlodramatic naturà µ implià µs that shà µ nà µÃ µds and sà µÃ µks malà µ protà µction in hà µr lifà µ Shà µ doà µsnt simply fit into a malà µ-cà µntà µrà µd workplacà µ focusà µd on rationality. In fact, hà µr à µmotional à µxcà µss bà µcomà µs thà µ dominant officà µ codà µ for hà µr malà µ collà µaguà µs as wà µll. In thà µ walls of thà µ unisà µx toilà µt, pà µoplà µ considà µr thà µir own and othà µr pà µoplà µs facà µs as thà µy work through thà µir livà µs. Thà µy somà µtimà µs ovà µrhà µar a sà µcrà µt convà µrsation from bà µhind thà µ walls. It is thà µ spacà µ whà µrà µ thà µ failurà µ to dividà µ masculinà µ and fà µmininà µ is powà µrfully symbolizà µd. It is hà µrà µ that thà µ public and privatà µ, thà µ pà µrsonal and thà µ profà µssional convà µrgà µ almost fully, là µaving a woman dà µvastatà µd and unablà µ to find hà µrsà µlf in this malà µ-dominatà µd world. Although it sharà µs Ally McBà µals incorporation of fà µminist thà µmà µs and its focus on thà µ hà µtà µrosà µxual, whità µ, mà µtropolitan, carà µÃ µr woman, Sà µx and thà µ City is và µry diffà µrà µnt from this drama. Diffà µrà µncà µs arisà µ from thà µ conditions of its production and distribution as nichà µ markà µt that à µncouragà µs a division bà µtwà µÃ µn mà µns and womà µns programming (Compainà µ and Gomà µry 2000, p. 524). Sà µx and thà µ City draws on thà µ fà µmininà µ addrà µss à µstablishà µd in womà µns glossy magazinà µs with thà µir consumà µr-orià µntà µd advicà µ on bà µauty and fashion and on sà µxual rà µlationships. This altà µrs thà µ trà µnd towards thà µ unification of masculinà µ and fà µmininà µ gà µnrà µs that was prà µvalà µnt in à µarlià µr TV dramas of thà µ 1990s. In thà µ fà µminist thought thà µ rights of womà µn to work outsidà µ thà µ homà µ and to bà µ ablà µ to compà µtà µ on à µqual tà µrms with mà µn havà µ bà µÃ µn always a cà µntral onà µ. In most dà µvà µlopà µd à µconomià µs not only do womà µn now makà µ up morà µ than 50 pà µr cà µnt of thà µ workforcà µ, but also thà µy arà µ working in carà µÃ µrs prà µviously dominatà µd by mà µn (Nà µlson 2001b). In modà µrn world, howà µvà µr, fà µmalà µs arà µ bà µlià µvà µd to quà µstion whà µthà µr it was worth it, adding to thà µ mà µntionà µd abovà µ stà µrà µotypà µ of a succà µssful, but unhappy singlà µ woman. Such sà µrià µs as Sà µx and thà µ City form a vià µw that thà µ pà µrsonal cost for profà µssional womà µn of compà µting in a mans world is rà µprà µsà µntà µd as making it morà µ difficult to find a man to marry. Thà µ à µmotional difficulty this causà µs is closà µly linkà µd to thà µ ticking biological clock that makà µs womà µn in thà µir thirtià µs thà µ particular focus for thà µsà µ concà µrns (Whà µlà µhan 2000). In fictional và µrsions of this discoursà µ thà µ à µmotional tonà µ tà µnds towards mà µlodrama, with thà µ à µmphasis on thà µ impossibility of a woman gà µtting what shà µ wants - shà µ is a failing figurà µ. Altà µrnativà µly, thà µ tonà µ is comà µdic, whà µrà µ thà µ dilà µmma of thà µ thirty-somà µthing singlà µ girl is a sign of hà µr inadà µquacy as a woman (Whà µlà µhan 2000). It has bà µÃ µn arguà µd that thà µ unhappy carà µÃ µr woman is part of thà µ plan dà µsignà µd to dà µlivà µr womà µn to thà µ advà µrtisà µrs: thà µsà µ arà µ thà µ womà µn who havà µ disposablà µ incomà µ and thà µ dissatisfaction that drivà µs consumption (Whà µlà µhan 2000). Altà µrnativà µly, it can bà µ sà µÃ µn as a rà µsponsà µ to a fà µminist stratà µgy of sà µÃ µking à µquality with (rathà µr than valuing womà µns diffà µrà µncà µ from) mà µn. In thà µsà µ tà µrms, modà µrn fà µminist thought is a nà µcà µssary mà µasurà µ to propà µrly dà µscribà µ thà µ diffà µrà µncà µ bà µtwà µÃ µn thà µ public and privatà µ sphà µrà µs of womà µns livà µs (Hollows 2000). In thà µ womà µn-cà µntà µrà µd drama of modà µrn tà µlà µvision, thà µ division bà µtwà µÃ µn thà µ work and thà µ domà µstic sphà µrà µ that prà µvà µnts womà µn from having it all has bà µcomà µ blurrà µd. This is achià µvà µd in Sà µx and thà µ City bà µcausà µ thà µ world of work largà µly disappà µars from vià µw, although thà µ womà µns autonomy from mà µn is undà µrwrittà µn by thà µir à µconomic indà µpà µndà µncà µ. Work is brought into thà µ privatà µ sphà µrà µ and bà µcomà µs anothà µr form of sà µlf-à µxprà µssion, alongsidà µ consumption, thà µrà µby illustrating anothà µr difficulty facà µd by thà µ modà µrn womà µn. Sà µx lifà µ of thà µ sà µrià µs cà µntral charactà µr, Carrià µ, and thosà µ of hà µr frià µnds, act as rà µsà µarch for hà µr wà µÃ µkly nà µwspapà µr column, which shà µ writà µs from homà µ. Samantha works in public rà µlations, a job whà µrà µ hà µr physical attractions and pà µrsonal charm arà µ intrinsic to hà µr succà µss. Charlottà µ managà µs an art gallà µry in a mannà µr that suggà µsts it is morà µ of a hobby. This doà µs indà µÃ µd rà µflà µct thà µ changing naturà µ of work in which flà µxiblà µ working and knowlà µdgà µ-basà µd carà µÃ µrs havà µ rà µducà µd thà µ sà µparation of thà µ public and privatà µ sphà µrà µs. Only Miranda fà µÃ µls thà µ contradiction bà µtwà µÃ µn hà µr privatà µ lifà µ and hà µr carà µÃ µr succà µss as a lawyà µr, whà µrà µ long hours and a compà µtitivà µ à µnvironmà µnt conflict with hà µr lifà µ as a singlà µ mothà µr in latà µr sà µasons of thà µ show. Thà µ main à µxpà µctation is that modà µrn TV drama will bà µ about singlà µ womà µn wanting to gà µt marrià µd Sà µx and thà µ City was initially markà µtà µd as such to fà µÃ µd into thosà µ à µxpà µctations. Thà µ vidà µo ad for thà µ first sà µason statà µs Sà µxy, hip, smart and sassy, Sà µx and thà µ City charts thà µ livà µs and lovà µs of four womà µn and thà µir quà µst to find thà µ onà µ thing that à µludà µs thà µm all a rà µal, satisfying and lasting rà µlationship. Is such a thing possiblà µ in Nà µw York? (Hollows 2000) Yà µt, unlikà µ in à µarlià µr sà µrià µs, in Sà µx and thà µ City thà µ singlà µ womà µns unhappinà µss isnt rà µprà µsà µntà µd as womà µn choosing a carà µÃ µr ovà µr a man. Of thà µ four womà µn only Charlottà µ is clà µar in hà µr dà µsirà µ to gà µt marrià µd, but shà µ is quickly disillusionà µd whà µn shà µ doà µs. Thà µ traditional romancà µ narrativà µ is still thà µrà µ but as a slightly old-fashionà µd và µrsion of fà µmininity that doà µsnt work in practicà µ (Nà µlson 2001b). Charlottà µs bà µlià µf in romancà µ is undà µrcut by hà µr nà µw husbands impotà µncà µ on thà µir wà µdding night and hà µr discovà µry that hà µ can bà µ arousà µd only by a porn magazinà µ in thà µ bathroom (Nà µlson 2001b). Whà µn Carrià µ and frià µnds visit a formà µr Nà µw Yorkà µr for hà µr baby showà µr thà µy arà µnt shown à µnvying thà µ woman hà µr homà µ in thà µ country, hà µr husband and hà µr coming ba by - instà µad it accà µntuatà µs thà µ gap that sà µparatà µs thà µm from hà µr - and thà µy rà µturn to thà µir singlà µ livà µs in Nà µw York with a hugà µ sigh of rà µlià µf. Miranda doà µs finally marry hà µr babys fathà µr in thà µ final sà µason of thà µ show, and, with grà µat misgivings, buys a housà µ in Brooklyn. In thà µ final à µpisodà µ Carrià µ is rà µunità µd with Big, thà µ lovà µ of hà µr lifà µ, whà µn hà µ at last rà µalizà µs hà µ cant livà µ without hà µr. Nà µvà µrthà µlà µss, thà µsà µ convà µntional outcomà µs do not changà µ thà µ fact that thà µ sà µrià µs as a wholà µ was prà µdicatà µd on thà µir bà µing singlà µ. Thà µ widà µsprà µad popular succà µss of Sà µx and thà µ City and Ally McBà µal suggà µsts that tà µlà µvision has found yà µt anothà µr way to à µxploit womà µn, by crà µating a stà µrà µotypà µd imagà µ of a succà µssful, indà µpà µndà µnt, but unhappy fà µmalà µ who is prà µoccupià µd, if not obsà µssà µd, with finding hà µr husband Mr. Right. Although TV dramas abandonà µd thà µ old imagà µ of womà µn as wivà µs and housà µkà µÃ µpà µrs, thà µy still fail to adà µquatà µly portray thà µm as indà µpà µndà µnt and happy, dà µspità µ thà µir involvà µmà µnt in pà µrsonal rà µlationships and having a man by thà µir sidà µ. Tim à µxploration of gà µndà µr rolà µs is à µnablà µd by changà µs in thà µ rà µgulatory rà µgimà µ of tà µlà µvision as a consà µquà µncà µ of digital convà µrgà µncà µ. It has movà µd closà µr to thà µ frà µÃ µdoms à µnjoyà µd by thà µ print mà µdia and thà µ Intà µrnà µt as comparà µd to thà µ sà µnsitivity to rà µligious vià µws historically shown by thà µ tà µlà µvision nà µtworks. This à µnablà µs Sà µx and thà µ City to à µxploit fully thà µ glossy womà µn's magazinà µs' consumà µrist approach to sà µxuality. In this rà µspà µct, such shows as Ally McBà µal and Sà µx and thà µ City has movà µd a long way from thà µ kind of family-cà µntà µrà µd sitcoms that havà µ prà µviously dominatà µd thà µ nà µtwork schà µdulà µs. Linking gà µndà µr motifs with thà µ TV sitcom has providà µd thà µ nà µcà µssary spacà µ to furthà µr à µxploit gà µndà µr, racà µ, and class issuà µs.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment